Wednesday, September 11, 2013

Day2-3 California-Nevada-Utah w/ the storm 第2日ー第3日目 嵐とネバダとユ タと

So day 2 we basically drove through Nevada.
Deserts was all we saw. 
Death Valley deserves its name. 
There must have been military bases nearby. 
When we were at the vista point to overlook the valley, tiny airplane came through, leaving the huge noise behind. 
I thought it was really disturbing.
Overall, my impression of Nevada was harsh land. Desolate. No man's land.

Anyway, we drove through Las Vegas in a blink And spent our night in a town called Cedar city, Utah.

And today, we kinda got stuck in a storm most of the day. 
We first drive to Bryce Canyon national park but there was no luck. 
There was no visibility when we got the highest peek. Haha. A real bad joke right there.
To make matters worse, there were flash flooding alert/watch all over Utah and Arizona. 
We decided to settle in early for the day and booked a room in a town called Kanab,Utah.
But getting closer to Kanab, we saw Zion  national park sign. Sky was clearing up at the same time. We sure went to Zion.
And you know what? It was such a gorgeous place!
It totally made up our morning today.
And in Kanab, we were actually lucky to grab a decent dinner. I so craved greens!!

Hoping to see Grand Canyons tomorrow.

Good night,
Yuki

昨日はビショップを出て、ネバダ州を通りました。
ずーっと砂漠。
デスバリーって、本当にその名の通りだなって思いました。バカみたいだけど。
でもなんか残念だったのは谷を見下ろす見晴らし台にいたら、軍用機と思われる小さな飛行機が何台も耳をつんざきながら飛んでったこと。
こんな土地あるんだから国立公園でやらなくてもいいのにね。軍の基地一杯ある地域のようだけど。
とにかくネバダは人の住むにはあまりにも過酷そうな場所でしたとさ。
ラスベガスはほんの一瞬で通り過ぎ、夜はユタ州はシーダーシティーと言う場所に泊まりました。

そして今朝。
なんと台風にはまっているらしく、天気予報は一日中嵐。
とりあえずブライスキャニオン国立公園を目指したものの、
山頂は霧でなーんにも見えなかった。
悪い冗談だわ、まったく。
おまけに、突発性洪水というのか鉄砲水と言うのか、警報と注意報がユタとアリゾナの広域で出てて、出鼻をくじかれまくる我々。
仕方なく今日は休息日にしようかなと決めて、カナブという街に部屋を取り、早めに休もうと決めたのでした。

そして、さあカナブも間近になり、空も少し晴れてきたのと同じくらいにザイオン国立公園の標識を発見。
もちろん行ったよね。
そしたら、なんとまあ。
桃源郷?
天国かと思った。
今朝のグダグダも帳消しにしてくれるくらいの美しさでした。
カナブの街でも久々のまともな夕食にありつけました。
野菜がんまーい!

明日こそ行けるかな?グランドキャニオン。


おやすみなさい。

ゆき


No comments:

Post a Comment