Wednesday, December 15, 2010

Brahms No.1 in C minor with Seiji

Okay. I had 99.8 fever today.
But just had to go see. I took medication, which I rarely do.
Because I knew if I missed tonight's performance of Mr. Ozawa, I might not be able to see him again.  
And it was worth it to go out in the cold and with fever and sore throat. 

Lately I have been so busy so I didn't even know what was tonight's program.
But they played Brahms No.1, which is one of my favorite symphony!

I felt like I am watching some kind of magic at the very last five minutes of the 4th movement. 
I can say that coming out to hear t just for that 5 minutes was worth it. 
He was growing. Maybe Seiji became no longer a conductor, but a wizard?

But oh I am so sorry my body for beating you up like this.
Now it's time for bed!

37.5度の熱が出ました。
でも、どうしても行きたかった。普段なら絶対飲まないでやりすごす解熱薬も飲んでしまった。
だって、今回を逃したらもう小沢さんの指揮生で見れないかも知れないから。
そんで、本当にこの零下の寒さの中、風邪を押してでも行ったかいあった。

忙しすぎて演目が何かも着席するまで知らなかったんだけど、なんとブラームスの一番やるじゃないですか。大好きだし。

第四楽章の最後五分くらいが、いきなりすごいことになって、まるで魔法のようだった。
何だったのかしら。小沢さんがちょっと光って見えました。
でも、あの五分を見るためだけにでも行く価値がありでした。
小沢さん指揮者でなくもはや魔法使い?

私の体、いじめてごめんね。
もう寝ます寝ます!

No comments:

Post a Comment