Monday, June 3, 2013

二人のヨーコとの週末 Two Yokos in one weekend

So we had a great time at Slowtime Cafe in Takasaki.
It was such a cozy cute place.
Thank you so much for having us.
My butt hurt at the end of the day from sitting too long on train but I loved the day trip.
Don't tell my mother that I drank some whisky on the train on our way back to Tokyo.
It was such a great day.
What was interesting was that I picked up a book written by Yoko Ono at Slowtime before our set started.
Since the venue is also a cafe during the day, they have a nice collection of books and picture books to read.
So I was reading through Yoko's book without thinking too much.
But there was this one line that really move me.
I want you to read the book so I won't say it now.
The title was Things I want you to know Now. I am not sure it was originally written in English then translated to Japanese or she actually wrote in Japanese.
But I think reading the book before our set really worked a miracle on me.
I haven't felt so secure and loving and loved like that for a long time.
I didin't know Yoko was actually a witch. A good one, too.

And today I went to see my friend Yoko's Flamenco show.
She is a dancer, pianist, surfer, loving wife, and great friend.
This was first time for me to see her on stage as a Flamenco dancer.
It was simply gorgeous.
It is so nice to see wonderful dancers who just dare to show all they got.
They were sexy and alive.
Who said Japanese women are shy?

Let us have a good week.

Love,
Yuki

昨日の高崎のSlowtimeというカフェでライブでした。
とっても可愛くて居心地の良いお店でした。
お招きありがとうございました。
電車乗りすぎてお尻いたかったけど、小旅行を満喫しました。
帰りの東京行きの電車でウィスキーを飲んでいた事はうちの母には内緒でお願いします。
いい日だった。
印象深かったのは、お店にあったオノヨーコさんの本。
今貴方に知ってもらいたいこと、と言う本。
自分たちの出番の前時間があったので、何気なく読んでいたのですが、
本当に心を動かされた所があって。あと十分とかで歌うのにジーンとしてたの。
是非読んで欲しいのでどんな事が書いてあったかは内緒だけど。
なんだか、そしたら昨日のセット本当に落ち着いた気持でなんだか愛に満ちた気持でできました。あんないい状態ってなかなかない。ここ数年で一番いい気持だった。
自分に酔うでもなく、こびへつらうでもなく、本当に自分を開いて、お客さんを見つめるような気持。
ヨーコさんって本物の魔女だったのね。しかも善き魔女。

今日は今日とて、ともだちのようこちゃんのフラメンコのパフォーマンスを見てきた。
ピアノも弾けて踊りも踊れて、サーファーでもあり、可愛いお嫁さんでもあるようこちゃん。もちろん大事な友だちでもあるしね。
とーってもきれいだった。
自分をさらけだすことをを屁とも思わなそうな(というか、そんな風に見える見えないの境地はとっくに去った)素晴らしいダンサーたちが踊るさまは圧巻でした。
セクシーで、生きてるって感じが全身からしてたなあ。
日本人女性がシャイだなんて誰が言ったの?

よーし、良い一週間にしましょうね。皆さんも元気で。

ラブ、
ゆき






No comments:

Post a Comment