Tuesday, April 10, 2012

Sacred Harp, Once, and Girls

I went to join Sacred Harp on Saturday. (Wikipedia-Sacred Harp)
I was haunted by the sound when I saw the movie Cold Mountain a few months ago so I have been wanting to hear the live sound.
It was hard to read their fasola solfage and focus listening, but it was such an interesting experience.

That same night, I saw the Broadway version of Once. 
I have to say, it was much better than I expected.
My favorite song Gold (actually the only song that was not composed or performed by Glen Hansard in the original movie) was harmonized into a capella singing. 
That was really beautiful. I think whoever arranged that song truly captures the heart of the song.

Anyway, I was once again remembering how fascinating the human voices are.

Today, I caught up with my two favorite girls. 
It's nice to have friends who you can really talk to. 

Back to work! 
1 more week to LA.
Have a great week, everyone. 
Yuki

セイクレドハープというスタイルのコーラスに土曜日遊びに行って参りました。
(英語のウィキペディアはこちら
すんごい平たく説明しますと、セイクレドハープの何がそんなに変わってるかと言うと、びっくりする和声と、教会とか集まりでの座り方がSATBで四つの方角で各々に向きあってるんですね。というかその和声とその座り方のせいで、響き方がすごいパワフル。だから名前もハープなんでしょうかね?
結構古いけど、コールドマウンテンという映画を見ててセイクレドハープを歌うシーンを見てから、ずっと気になってたのでした。
ソルフェージュも絶対ではなく調ごとに移動式の上に、ファソラミしかないの。
個人的にはそのファソラソルフェージュに慣れるのに精一杯でもっと音を楽しめば良かったな〜、って感じでしたけど、実際に参加出来て良かったです。いい記念。

同じ夜に、映画ONCEのミュージカル版を見にミッドタウンに。
正直思ってたよりずっと良かった。
映画のあの天然な感じを出すのはもちろん難しいけど、
映画の中で一番すきなGoldと言ううた(ちなみにこれだけ元はInterferenceというバンドの曲)が
ミュージカルではアカペラにアレンジされてたんですが、これがとっても良かった。
原曲のキラキラ光るものをしっかり残して更に押し上げてあるかんじ。

人間の声ってやっぱ面白いですね、としみじみ実感した日でした。

今日は今日で二人のだい好きな女友だちとあってきました。
気兼ねなく話せる友だちがいるって幸せですね。

今週末がっつりリフレッシュしたので、こっからまたギグまで頑張ります。
LAだってあと一週間だし。
皆さんよい一週間を!

ゆき

No comments:

Post a Comment